راز ما

هرکه رااسرارحق آموختند مهرکردندودهانش دوختند

راز ما

هرکه رااسرارحق آموختند مهرکردندودهانش دوختند

مردم به درک !

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۵۱ ب.ظ

به بهانه نمایش آخرین اثر داریوش مهرجویی درجشنواره فیلم فجر 32

مهمترین تئوری پیش برنده روشنفکری چه ازنوع اصل فرنگی اش چه ازنوع قلابی وطنی اش تئوری طلایی سه کلمه ای" مردم به درک" است. نمی دانید که این سه کلمه چه اعجازی می کند.بعدازمدتها یاد این سه کلمه افتادم درست درلحظاتی که داشتم آخرین فیلم داریوش مهرجویی "اشباح" رومی دیدم.


سال قبل بعدازنمایش فیلم "چه خوبه برگشتی" وقتی حال و روز منتقدان وسینمانویسان وحتی چهره ی برخی سینه چاکان استادرو هنگام خروج ازسالن میدیدم که چقدرعصبانی وبهت زده بیرون آمده ویک یک سیگارها روشن می شود گفتم این جماعت قلمشان کاری خواهد کرد که برای سال آینده استاد دست وپایش را جمع کند وبه ادب همین منتقدان هم که شده کمی برای کیفیت اثربعدی اش وقت بگذاردوبرای وقت مخاطب ویا حداقل برند خودش ارزش قائل شود.

اما چه اعجازی دارد این قانون طلایی"مردم به درک" که کار انسان را بسی آسان میکند.کافی است هنگام نگارش فیلمنامه وبعدهنگام آغازپیش تولید وبعد درآغازفرآیند تولید چشمانت را برای لحظاتی روی هم بگذاری وبا تمام وجودبگویی "مردم به درک" آنوقت خواهید دید که این جمله درخلق یک اثر چه اعجازی می کند.خواهید دید که ازشروع نگارش فیلم تا پایان تولیدش کمتراز یکماه طول می کشد خواهید دید که بعداز دهن کجی مخاطب به اثری مثل "چه خوبه برگشتی" بلافاصله می توانی به اشباح فکر کنی وحتی خواهید دید که میتوان فرا منتقد، فرامردم واساسا فرا انسان باشی وهیچگاه برای جلسه پرسش پاسخ رسانه ای اثرت درکاخ جشنواره حاضرنشوی وشأن خوداجل مردم منتقدان بدانی .

همه میتوانید برای یکبارهم که شده این قانون طلایی را امتحان کنید وببینید که چطورعزیز می شوید ،استاد می شوید برای هرکارتان زود سرمایه گذار پیدا می کنید وکلی برکات دیگر.

بیایید همه باهم برای وقت مردم وپول مردم ارزش قائل نشویم وهمگان را به مسخره بگیریم فقط با درک قانون طلایی"مردم به درک".

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۰
مسعود اخباری

نظرات  (۳)

برایم جالب است که اتفاقی به اینجا رسیدم.........

تقصیر مردم است می رن فیلم ابکی اینارو می بینند فیلمسازها هم فکر می کنند وااااااااااای ما جه مهم هستیم.خودم خوبم وقتم و صرف فیلم ابکی نمی کنم.
قلم خوب و شیوایی دارید
استفاده کردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی